Pontos idő

Közlekedem - tapasztalati blog

Közlekedem szinte minden nap. Közlekedek a fővárosban - de más nagyvárosokban is -, de rendszeresen vasúttal és Volánbuszokkal is (változatosan). Autózom is, amikor működik és/vagy amikor muszáj vagy olcsóbb, ritkábban azért, mert mondjuk kényelmesebb vagy gyorsabb. Ami itt található az a tapasztalat, mely napról napra folyamatosan bővül. Olvasható minden, amit épp átélek e téren, legyen az pozitív vagy negatív, követendő vagy elvetendő példa.

Kommentezés

Az előzetes moderációt kikapcsoltam, mert nem ülhetek állandóan a gép előtt. Szinte naponta ellenőrzöm, hogy volt-e kommentezés és figyelemmel kísérem a leírtakat. Kicsire nem adok, de ne a trágárság legyen a mérvadó, ne az legyen 90%-osan a komment alapja. Köszönöm.

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Utolsó kommentek

IndaFotó képek

Véletlenszerű IDÉZETEK

Friss topikok

Az utastájékoztatás a BKV-nál...

2009.06.19. 15:31 :: Közlekedésguru

...átalakulóban van. Egyrészről színészhangok a kisföldalattira, mely végül oda nem, csak a Combinokon és a hetes és százhetvenhármas expresszjáratok megmaradt "Gyros" buszain hallható, utóbbiakon elég torz módon.

Másrészről viszon több meglepetés ért. Gyereknapon több trolivonalon tapasztaltam, hogy felváltva indultak trolik és pótlóbuszok egyaránt egy-egy útvonalon. Ilyen volt a 78-as is, melyen meglepett a FOK-GYEM látványa:

 

 

Aztán az egyik kettes villamospótlón láttam, hogy a táblatartó magasabbon van a kelleténél, felszállva pedig hamar rájöttem: az üvegre van ragasztva, nem úgy, mint a többi. Azóta legalább tíz ilyen busszal találkoztam, a képen is egy 23-as látható, hozzátenném, ennek az oldalán lévő egyik tartó is már ilyen volt:

Ezek után jött az újabb meglepetés: új táblák egyes villamosvonalakon. Először az egyik 37-esen találkoztam vele, először azt hittem, valami ősrégi, húsz éves táblát találtak rá, de hamar rájöhettem, hogy ez egy új, már nem szitázott, hanem matricázott, mégis régi stílusú tábla:

 

Kívülről a járatszám visszakerült eredeti helyére, bal szélre, jobb szélen pedig az útvonal rövid leírása újra helyet kapott. Belül csak egy irányban, de színes jelekkel és újabb információkkal is szolgál a tájékoztató tábla, a 37-es esetében írja pl. az BMF-et, a Szakorvosi rendelőt, a Kerepesi temetőt, a BNV-t vagy épp a Kőbányai bazárt. Egy hiányossága van csupán, egy oszlop, mely ellentétes irányban is számolná a megállókat.

Hasonlóan "új" típusú táblát láttam a 28-as és a 2-es villamos északi és déli felén is.

Van egy újabb Volvo-csuklós, amely az Óbudai garázs újabb gyöngyszeme. Az FKU-908-as szépen kimatricázott utastere méltó arra, hogy említést tegyünk róla. Néhány társával (903, Noémi; 904, Judit; 911, Flóra; valamint a dél-pesti FLR726-os "Zsuzsanna") együtt a 150 darabos Volvo-flotta kiemelten szépen karbantartott, rendben tartott, kultúrált belsejű, vigyázott és megbecsült kocsijai közé tartozik így nem rég óta, melyeken kellemesebb egy átlag utazás társaiknál:

 

 

 

A kedvencem az a kis köralakú matrica, melyen az "Én már voltam a vezetéstechnikai tanpályán, és ön?" felirat díszeleg... Igaz, maga a csuklós busz biztos nem (csak szólókkal "csúszkálnak"), de a sofőr ettől még lehetett minden bizonnyal...

Végül két negatív példát hoznék, az egyik BKV-s, a másik viszont Kisalföld Volános. BKV-s esetben valahogyan kikerült a Kosztolányi Dezső tér Bartók Béla úti, Szabadság híd irányú "hetes család"-magállójába az 53-as autóbusz menetrendi lapja. Kár, hogy ez a járat a Bocskai úton, a keresztutcán közlekedik, így nem is fogja érinteni ezt a megállót soha.

Ettől eltekintve örülök, hogy fejlődik valamilyen szinten az utastájékoztatás. Az új táblák szerintem nagyon jók, már csak a FOK-GYEM-eken kellene jelentős javulást elérni.

A Kisalföld Volánost csak azért hozom fel, mert tipikus példája, hogy a reklám elhelyezése a járművön nagyon nehéz feladat...

...sikerült ugyanis a kijelző jórészét kitakarni vele, s így az első karakter fele egyáltalán nem látható, az egy dolog, hogy ki lehet találni, az meg egy másik, hogy ott többnyire elől várják a buszt az elsőajtós felszállás miatt, aki meg hátulról fut van ideje megnézni oldalt is felszállás előtt...

(De sok nehéz zh-m és vizsgám volt, mire lett időm itt publikálni...)

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedem.blog.hu/api/trackback/id/tr761195610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cooldogg 2009.06.23. 17:58:33

És hogy sikerült a ZH meg a vizsga? :)
Amúgy, hogy érdemben is hozzá szóljak: ezeket az új táblatartókat minden garázs minden buszán meg kell csinálni, új BKV-s előírás ugyanis szerintük ez biztonságosabb. Hát nem tudom, nem rég óta vannak fent de már nem is egyről leestek. Viszont zárható és a 415-ösök hátuljára jó magasra tették, így nem takarja az ülés háttámlája a megállók nevét, ez egy jó pont a BKV-nak.

Várom a következő írást is. ;)

danaz · http://www.autostat.hu/autos-forum 2009.09.25. 13:54:19

Én a 14-es villamoson fedeztem fel újabban, hogy a belső utastájékoztató táblák megújultak. Egyrészt ugye olvasható, mert a régiek össze voltak firkálva, másrészt ahol van valami érdemleges, az is oda van írva a megálló neve mellé (pl. a Nyírő Gyula kórház).
Apróság, de sokat segíthet az utasoknak.

cooldogg 2009.09.27. 22:32:30

@danaz: És egy jó pár Tátra villamosba került fok-gyem kijelző, de csak belülre.
süti beállítások módosítása