Pontos idő

Közlekedem - tapasztalati blog

Közlekedem szinte minden nap. Közlekedek a fővárosban - de más nagyvárosokban is -, de rendszeresen vasúttal és Volánbuszokkal is (változatosan). Autózom is, amikor működik és/vagy amikor muszáj vagy olcsóbb, ritkábban azért, mert mondjuk kényelmesebb vagy gyorsabb. Ami itt található az a tapasztalat, mely napról napra folyamatosan bővül. Olvasható minden, amit épp átélek e téren, legyen az pozitív vagy negatív, követendő vagy elvetendő példa.

Kommentezés

Az előzetes moderációt kikapcsoltam, mert nem ülhetek állandóan a gép előtt. Szinte naponta ellenőrzöm, hogy volt-e kommentezés és figyelemmel kísérem a leírtakat. Kicsire nem adok, de ne a trágárság legyen a mérvadó, ne az legyen 90%-osan a komment alapja. Köszönöm.

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

IndaFotó képek

Véletlenszerű IDÉZETEK

Friss topikok

Szándékos dugógenerálás fővárosi módra...

2009.11.12. 15:15 :: Közlekedésguru

Most először autós élményeim osztanám meg azokkal, akik néha ide kattintanak.

Történt az, hogy a Dorottya utca volt az uticélja "az utasomnak" kb. 20 percre. Az odaúttal (kék vonal) nem volt gond, az Erzsébet teret szépen félig körbejárva (Astoria felől így lehet a József A. utcát elérni) kicsi araszolással kifordultam a József Attila utcára. Második autóként sem tudtam volna kifordulni a lámpaváltásnál, így a buszsávot vettem igénybe a Roosevelt térig. Erre mondhatják azt mások, hogy én szemét, de mivel nem a Lánchídon áthaladás volt a célom, így nem zavartam senkit sem ezzel, sem buszt sem pedig autósokat. KRESZ szerint meg a következő letérésig használhatom. A Roosevelt tér sarkán félreálltam (kék pont), kiszállt akit vittem, de valami minisztérium parkolója volt és nem is nézett rám szépen az ajtajában álló őr így gondoltam előrébb valahol majd várakozom (leparkolok, csak nem szállok ki a kocsiból, így nem parkolásnak számít). Végül a Széchenyi utca legvégén, a Hild bejárata előtt volt szabad parkolóhely, ahová beálltam (zöld pont).

Hívott, hogy végzett, a fejemben pedig a zöld vonal menti útvonal volt. Elindultam, aztán meglepetés ért (piros kör). Behajtani tilos, kivéve: BKV. Persze a rend őrei (kék nagy négyzet) látványosan pont ott álltak, vadászva a táblát figyelmen kívül hagyókra és a buszsávon közlekedőkre. Az "utasom" a hídról leforduló megálló előtt várt volna, mivel ezt mondtam neki elindulás előtt (kicsi kék négyzet). Felhívtam, mondtam sétáljon le egy megállót a József nádor térig, majd ott felveszem. Elindultam (piros vonal) az Arany János utca felé, a terv a Nádor utcán át volt a József Attila utcára balra kanyarodva a végén (piros szaggatott vonal). A Nádor utcára persze esélytelen volt ráfordulni, mert az a szakasz, melyet szaggatottal jelöltem teljesen bedugult (vajon miért?), így tovább mentem az Arany János utcán át a Bajcsy-Zsilinszky útig, majd a Deák tér felé vettem az irányt.

Ha szerettem volna a József nádor tér felé eljutni, akkor kb. 40-45 perces dugóban araszolás mellett eljuthattam volna a kb. 50m-es, 2 perces út helyett, így a Deák után álltam félre és megvártam, míg eljön busszal egy megállót onnan.

Amíért leírtam a történteket:

  • Lezárták a Margit hidat. Aki a Széchenyi rakparton át szeretne a Lánchídon átmenni a híd előttről 40 perces araszolásba kényszerítik bele a Lánchíd eléréséhez a kb. 2 percből.
  • BKV behajthat, de nincs olyan járat, mely érintené ezt a szakaszt. A 15-öst visszatették eredeti útvonalára, így a Nádor utcán át közlekedik. Ott, ahová a Lánchíd felé igyekvők is kényszerítve vannak. Generáltunk egy nagyobb forgalmat az amúgy is nagyforgalmú utcába, oda, ahol a busz is közlekedne, de nem tud. Mondanom sem kell, ez mekkora kiesést jelent a vonalon az utasoknak és a BKV-nak egyaránt (BKV-nak abban az esetben, ha beállít pótbuszt).
    (Az eset november 10-ei, a 2-es villamospótlók sem közlekedtek már 12 napja...)
  • Az autók kitiltását értem egészen addig, amíg a busz közlekedését segíti. Itt csak vesztese van ennek a tiltásnak, ugyanannyira vesztes a tömegközlekedés is, mint az egyéni, vagy épp az ott lakók, akikre nagyobb dózis jut a káros anyagokból.
  • Azok, akik az Apáczai Csere János utcán szeretnének tovább közlekedni csak hatalmas kerülővel tehetik meg ezt, Ők a Nádor utca után a kapu miatt (amit a 15-ös használ) csak a Roosevelt teret a dugóban teljesen megkerülve érhetik el. A kb. 2 perces út így válik 45-50 percessé...

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedem.blog.hu/api/trackback/id/tr501520349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cooldogg 2009.11.12. 20:53:28

Azon kevesek egyikének akik olvassák véleménye erről, hogy mivel nem járok sokszor a belvárosban ezért nem ismerem a környéket túlságosan de a rajz igen jól ábrázolja mire gondolsz. Jól értem, hogy egy utca le van zárva az autósok elől és csak a BKV mehet arra de ott meg nem jár busz? Ha így van akkor ez egy hatalmas átb@aszás. Ilyenkor örülök, hogy itt a csendes külvárosban ilyet nem mernek csinálni. :)

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.11.12. 22:24:12

@cooldogg: igazából semmi nincs feltúrva, nem zárták el csak egy táblát tűztek ki. A rendőrök a buszsávon haladókat büntetik, de az orruk előtt ha átmentem volna, azt sem nézték volna tétlenül.

Az a legnagyobb probléma, hogy az autósokat, akik erre mennének bezsúfolja oda, abba az utcába, ahol saját magukon kívül a 15-ös buszokat is feltartja...

Rocko- 2009.12.28. 15:53:52

igen, ez sajnos rendszeres. alternatív útvonalak megölése, a forgalom szándékos lassítása.
aki pedig a haladást lassítja, az a város ellensége.

spag · http://railzone.nl 2010.05.20. 20:43:58

A lezárás elég egyértelmű, hogy egyrészt a Széchenyi rakpartot mentesíti a forgalomtól, másrészt pedig elkerülve az onnan besoroló autókat, a buszsávot hosszabbítja meg a gyakorlatban.

Egyébként egy három metró megállójától 5 perc sétára lévő címre autóval (még csak nem is taxival) közlekedőknek valószínűleg semmi sem lenne megfelelő megoldás, már bocs.

spag · http://railzone.nl 2010.05.20. 20:44:52

Mindenesetre át lesz építve a Roosevelt tér (nem fogja a nyugati irányú forgalom megkerülni a teret) úgyhogy végülis ez a kérdés tárgytalan.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2010.05.27. 23:44:24

@spag: Az egy dolog, hogy kivételesen autóval mentünk: útba esett, így nem parkoltam le totál máshol és fizettem parkolójegyet és mentem vissza a kocsihoz, útbaesett, kiraktam, félreálltam, megvártam: felvettem volna - de ennek semmi köze ahhoz, hogy ott lezárták a betorkolló utat.

A kettes villamos pótlásakor még megértettem volna a "kivéve BKV" táblát, így viszont nem: maga a tábla ott felejtése a BKV 15-ös járatát hátráltatta csak és értelmetlen.

Nem az onnan érkezők zavarnák a hídra való felhajtást, hanem a buszsávon előzők, ez nem ugyanaz a kategória. Ráadásul nem is a hídon akartam volna átmenni, csak át a téren: miért csak az egyik irányban lehet?

No mindegy, nem tudom milyen lesz az átépítés, majd meglátjuk.