Pontos idő

Közlekedem - tapasztalati blog

Közlekedem szinte minden nap. Közlekedek a fővárosban - de más nagyvárosokban is -, de rendszeresen vasúttal és Volánbuszokkal is (változatosan). Autózom is, amikor működik és/vagy amikor muszáj vagy olcsóbb, ritkábban azért, mert mondjuk kényelmesebb vagy gyorsabb. Ami itt található az a tapasztalat, mely napról napra folyamatosan bővül. Olvasható minden, amit épp átélek e téren, legyen az pozitív vagy negatív, követendő vagy elvetendő példa.

Kommentezés

Az előzetes moderációt kikapcsoltam, mert nem ülhetek állandóan a gép előtt. Szinte naponta ellenőrzöm, hogy volt-e kommentezés és figyelemmel kísérem a leírtakat. Kicsire nem adok, de ne a trágárság legyen a mérvadó, ne az legyen 90%-osan a komment alapja. Köszönöm.

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

IndaFotó képek

Véletlenszerű IDÉZETEK

Friss topikok

A 435-ösök alacsonypadlósok?

2009.10.31. 17:29 :: Közlekedésguru

Az alábbi tájékoztató szöveg került rá a 109-es autóbuszok menetrendi lapjaira lassan egy hónapja:

FIGYELEM! 2009. október 9-től a Margit híd felújításának ideje alatt a vonalon alacsonypadlós járművek nem közlekedhetnek.

Az ember a felújításai munkálatokat persze el kell viselje, nem ezzel van problémám. Az említett időponttól kezdődően a vonalon a 280-as csuklósok lettek mindennaposak, igaz, egyszer szerencsém volt 415-ös buszhoz is 109-esként, igaz hajnalban (kérdőjel egész nap ment-e). A Volvok eltűnésére választ ad a fenti, sárga háttérrel megjelölt felhívás, de a 435-ösök eltűnésére nem. A legnagyobb probléma a vonalon az, hogy a 16,5 m-es kocsik miatt nagyobb utaslemaradások vannak egész délután például a József körútnál Kőbánya irányában, mert a 18 m-es buszokhoz képest kisebb a befogadóképesség, a járatsűrűség pedig nem változott.

Nem tudok egyetérteni a busztípusok és -méretek össze-vissza keverésével. Csuklós helyett szóló buszt a megjelent 173E-s fotó mellett láttam már 55-ösként is stb. Miért a legforgalmasabb vonalakon kell SZÓLÓ kocsiknak közlekednie? Az 55-ösként közlekedő 260-asnál újra azt nem értem, ha már nincs kiadható elég csuklós kocsi, a járatpárból miért a nagyobbik forgalmira kerül a pót, lényegesen rövidebb kocsi? A 7E-173E és az 54-55-ös párból is pont a nagyobb forgalmúra volt muszáj 260-as?

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedem.blog.hu/api/trackback/id/tr791489234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cooldogg 2009.11.01. 22:56:42

Nagyon egyszerű a megoldás erre a kérdésre. A 435-ös se fér el a hídon de ezt egy menetrendbe nem fogják leírni. :)

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.11.07. 23:39:47

@cooldogg: Szerény véleményem szerint a szélesség és nem a hosszúság okoz gondot. Ha a 415-ösök elférnek, a 435-ösök miért nem?

cooldogg 2009.11.08. 18:36:21

@Közlekedésguru: A 200-as szériánál igaz hogy, ahol a szóló elmegy ott a csuklós is na a 400-asnál már nem így van. Annál pontosabb választ nem tudok rá, hogy volt próba menet és nem fért el. :S

buszfan 2009.12.28. 17:39:37

A busztípusok össze-vissza cserélgetésétől én is megőrülök, főleg szeretem amikor gyros megy sima 7/173ason, IK435 meg 7E/173E-n. Régen sokszor megszokásból szálltam fel egy buszra reggel, mert már messziről felismertem. Most meg marad a szemmeresztgetés a 4féle típusú viszonylatjelzés és Xszámú típus között.