Pontos idő

Közlekedem - tapasztalati blog

Közlekedem szinte minden nap. Közlekedek a fővárosban - de más nagyvárosokban is -, de rendszeresen vasúttal és Volánbuszokkal is (változatosan). Autózom is, amikor működik és/vagy amikor muszáj vagy olcsóbb, ritkábban azért, mert mondjuk kényelmesebb vagy gyorsabb. Ami itt található az a tapasztalat, mely napról napra folyamatosan bővül. Olvasható minden, amit épp átélek e téren, legyen az pozitív vagy negatív, követendő vagy elvetendő példa.

Kommentezés

Az előzetes moderációt kikapcsoltam, mert nem ülhetek állandóan a gép előtt. Szinte naponta ellenőrzöm, hogy volt-e kommentezés és figyelemmel kísérem a leírtakat. Kicsire nem adok, de ne a trágárság legyen a mérvadó, ne az legyen 90%-osan a komment alapja. Köszönöm.

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

IndaFotó képek

Véletlenszerű IDÉZETEK

Friss topikok

3 az 1-ben (budapesti) bérlet II.

2009.01.04. 10:40 :: Közlekedésguru

Azt már leírtam alant miért egységesítették a bérletet a többi szolgáltatóra is. Amiről most szeretnék megjegyzést tenni, hogy mitől 3 az 1-ben, ha a Volán sofőrjei nem állnak meg a megállókban, csak ha leszállójuk van?

Több, mint fél éve BEB-bérlettel jártam a városban. Amikor a Kaszásdűlőtől szerettem volna az Árpád hídhoz eljutni, két Volán is megállás nélkül húzott el (megállóhelye volt akkor még a Volánoknak), én meg kénytelen voltam megvárni a 106-ost, mellyel hosszabb menetidővel és a metróállomás másik, nem kívánt oldalára érkezhettem meg. A Megyeri híd átadása óta ilyen probléma már nincs, cserébe csuklós helyett hétvégente szóló buszokkal lehet a 3-as metróhoz eljutni, de legalább a 34-esekkel is.

Újabban Üröm vasúti megállóhely megállóhelynél tapasztalom, hogy nem áll meg Volánbusz, csak ha leszállója van. A megállóban pedig szinte mindenkinek Egyesített bérlete volt, gyorsabb is lenne, át is menne a hídon, de nem szedi fel a várakozó utasokat. Miért fizetnek akkor többet az ott lakók? A 20 helyett 30 percenként járó BKV-buszokra? Ebben mi az "Egyesített" jelleg? Akkor is szeretnek továbbhajtani a megállón a Volánosok, ha épp a BKV-busz áll be a megállóba. És aki nem átszállással és a zsúfolt 1-es villamossal szeretné elérni az Árpád hidat többletidővel?

Olyan járat is lenne innen -igaz ritkán-, amely a Széna térre közlekedik, amely ugye a Moszkva tér mellett van. Legutóbb ez a járat húzott el a BKV-busz mellett. Ha valaki a Moszkva térre szeretne utazni az elhúzó busz helyett, amit a menetrendben kinézett magának: 218-as az óbudai temetőig, onnan 160-as vagy 260-assal a Batthyány térig, majd metró, vagy ugyanezen járatokkal a Margit hídig és villamossal. Magyarul: két átszállás és háromszoros utazási idő. Kérdezem mégegyszer: 2 az 1-ben vagy 3 az 1-ben a Budapest-bérlet? Ugyanis a Volán nem teljesíti kötelezettségét. Mi lesz akkor, ha a BKV-járatot megszüntetik? Egyszer talán lesz leszálló és akkor felszállhatunk?

6 komment

Címkék: bérlet főváros bkv bérlet budapest bérlet budapesti bérlet egyesített bérlet 3 az 1 ben bérlet

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedem.blog.hu/api/trackback/id/tr33856526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.01.08. 17:42:25

A Volánnak lenne érdemes írni, járművek rendszámát mellékelve.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.08. 18:34:42

@bandeenator: Az összes. Mindegyiket gyűjtsem össze?

Csak akkor állnak meg, ha van leszállójuk. Ha nincs, megállás nélkül szinte kivétel nélkül továbbhajtanak.

Olyan is volt, hogy a megálló előtti lámpánál leszállókat lerakta és ugyanúgy továbbhajtott. Na ennek a rendszámát felírtam volna szívesen, de a közvilágítás nem az igazi ehhez, nincs a busz oldalán sem "ismertetőszám".

A BKV busz csak a Szentlélek térig megy, a volánok pedig az Árpád hídhoz - illetve óránként egy a Széna térhez -, így semmi sem indokolja a BKV busz kielőzését sem (főként, mert amúgy is több helyen áll meg).

Ez olyan, mintha a gyorsvonatra nem szállhatnál fel, holott mindkét helyen megáll (ahonnét- és ahová mennél). Idegesítő.

Ráadásul nem csak ezen a vonalon, a többinél is ugyanezt tapasztaltam.

Salsa · http://gondolatimunkafazis.blog.hu/ 2009.01.14. 18:10:45

ez már ugyebár nem bkv-para, hanem bksz-, azon belül is volán-para. szóval volán száksz!

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.14. 21:59:23

Detto ugyanez a helyzet Cinkotán is. Volánbusz a 3-as úton el, holott ha kicsi a forgalom, akkor nem kellene az Örsön átszállni a metróra a HÉV-ről ha az ember a Staditól az egye vilivel menne pl. (vagy még mondhatnám a trolikat, vagy a 178-as buszt is...) Terheljük csak az Örs vezér terét az átszállókkal!

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.14. 22:00:17

Dugó esetén az Örsi átszállással is gyorsabb és kényelmesebb a HÉV-metró kombináció...

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.02.11. 19:20:57

Többek tapasztalata szerint jobb már a helyzet. Amúgy integettél a buszoknak?
www.bksz.hu/pdf/utmutato_2007.doc