Pontos idő

Közlekedem - tapasztalati blog

Közlekedem szinte minden nap. Közlekedek a fővárosban - de más nagyvárosokban is -, de rendszeresen vasúttal és Volánbuszokkal is (változatosan). Autózom is, amikor működik és/vagy amikor muszáj vagy olcsóbb, ritkábban azért, mert mondjuk kényelmesebb vagy gyorsabb. Ami itt található az a tapasztalat, mely napról napra folyamatosan bővül. Olvasható minden, amit épp átélek e téren, legyen az pozitív vagy negatív, követendő vagy elvetendő példa.

Kommentezés

Az előzetes moderációt kikapcsoltam, mert nem ülhetek állandóan a gép előtt. Szinte naponta ellenőrzöm, hogy volt-e kommentezés és figyelemmel kísérem a leírtakat. Kicsire nem adok, de ne a trágárság legyen a mérvadó, ne az legyen 90%-osan a komment alapja. Köszönöm.

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

IndaFotó képek

Véletlenszerű IDÉZETEK

Friss topikok

3 az 1-ben (budapesti) bérlet

2009.01.03. 16:50 :: Közlekedésguru

Három az egyben. De mitől is? - Mert érvényes a Volánjáratokra és a vasútra is (nemzetközi EC és belföldi IC illetve távolsági Volánok kivételével). Ez így volt a BEB bérlettel is, de most mi is a változás igazi oka?

A változás sokak számára előnyös, sokak számára pedig hátrányos.

Rövid összefoglaló a bérletről:

 

ELŐNYÖS:

- azoknak, akik juttatásként kapták és a kívánt egyesített helyett csak a simát kapták meg munkáltatójuktól

- azoknak, akik drágábban nem vették meg az egyesítettet, mert az "olcsóbbal" is hazajutottak, de így már használhatja a párhuzamos módokat is

HÁTRÁNYOS:

- azoknak, akik eddig sem használták és nem is fogják a többletszolgáltatásokat

- azoknak, akik alig, egy-egy útvonalon vagy térségben közlekednek csak, eddig sem használták ki még a teljes BKV-bérletet sem

Előnyös továbbá azoknak, akik HÉV-vel vagy agglomerációs BKV-járattal utaznak jelenleg, hogy miért is? - Mert ha törik, ha szakad a városvezetés elsőként a HÉV-et a MÁV-STARTnak, másodsorban az agglomerációs vonalakat a Volánbusznak ki fogja szervezni a BKV hatásköréből, magyarul: el fogja adni az egyik állami cégtől a másiknak az érintett viszonylatokat. Hogy miért? - Mert az állam csak így fizeti ki a BKV több-tízmilliárdos  adósságát.

Így Budakeszi, Nagykovácsi, Solymár, Szentendre-Pomáz-Békásmegyer, Csömör, Gödöllő-Kerepes-Cinkota, Pécel, Gyál, Ráckeve-Szigetszentmiklós-Dunaharaszti, Diósd, Törökbálint és Budaörs maradhat BKV-s ellátás nélkül, továbbá a solymári és dunakeszii Auchanokhoz meghosszabbított vonalaktól eshetnek el az utasok. A kötőjeles HÉV-térségekben MÁV-START, a többi részen (többnyire) sárga Volánbuszokkal találkozhatnak majd a megszokott zöldszerelvények illetve kék buszok helyett.

Miért csak egységes Budapest-bérlet van ezentúl?

Budapest külső kerületei, városrészei a fent vázoltakkal sokat veszítene. Hiszen Békásmegyerről, Cinkotáról és Soroksárról sem lehetne "csupán" BKV-bérlettel utazni, de ahol eddig járt BKV-busz (pl. 218, 104) a Volánbuszok mellett, ott ha a megszűnő BKV-járat helyett külön bérletet kellene vásárolni a Volánokra, az is hátrányos lenne az ott lakóknak. Így senki sem panaszkodhat később arra, hogy a kivont BKV-szolgáltatás miatt többet kell fizetnie.

Kép forrása: http://www.bkv.hu/budapestberlet/

Szólj hozzá!

Címkék: bérlet bkv bérlet budapest bérlet budapesti bérlet egyesített bérlet 3 az 1 ben bérlet

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedem.blog.hu/api/trackback/id/tr34855413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.