Pontos idő

Közlekedem - tapasztalati blog

Közlekedem szinte minden nap. Közlekedek a fővárosban - de más nagyvárosokban is -, de rendszeresen vasúttal és Volánbuszokkal is (változatosan). Autózom is, amikor működik és/vagy amikor muszáj vagy olcsóbb, ritkábban azért, mert mondjuk kényelmesebb vagy gyorsabb. Ami itt található az a tapasztalat, mely napról napra folyamatosan bővül. Olvasható minden, amit épp átélek e téren, legyen az pozitív vagy negatív, követendő vagy elvetendő példa.

Kommentezés

Az előzetes moderációt kikapcsoltam, mert nem ülhetek állandóan a gép előtt. Szinte naponta ellenőrzöm, hogy volt-e kommentezés és figyelemmel kísérem a leírtakat. Kicsire nem adok, de ne a trágárság legyen a mérvadó, ne az legyen 90%-osan a komment alapja. Köszönöm.

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Utolsó kommentek

IndaFotó képek

Véletlenszerű IDÉZETEK

Friss topikok

A villamosok járnak, igen...

2008.12.27. 21:20 :: Közlekedésguru

Az elmúlt félévben többször változott a villamosok útvonala, menetrendje és típusai, mint az azt megelőző 20 évben. Aki tudta követni, hogy mi mikor és merre megy az már szerencsésnek mondhatja magát.

A 47-es villamosok pótlását ügyesen a 18-as útvonalára átvezetett, meghosszabbított 56-ossal oldották meg, így metrókapcsolat legalább jutott Budafoknak és Kelenföldnek villamossal is (az "is" a 233-as és a 103-as miatt keletkezett). A Batthyány térre vihették volna még, de ott már sok lett volna a 19-es és 41-esek mellé. A többletút többletjármű-igényét a 28-as vonal járműveivel oldották meg.

A 47-es és 49-esre a 4/6 vonalról "leselejtezett" Ganz-csuklósokat szánták, de tudtommal ahogy voltak korábban, azaz csatolva. Eltelt másfél év, a villamosok újra járnak, de szólóban. Ma sikerült negyedórán át várakozni a Deák felé a Fővám téren, mire jött villamos, kettő is.

A 28-as és 37-es járatok visszakapták Tátráikat. 28-asként azóta nem láttam ICS-t és TW6000-est sem, a 37-esen is csak Tátrákat láttam azóta. Én személy szerint a 47-esként a Tátrákat meghagytam volna, a 49-esen és a 37-esen pedig elegendőek lennének az ICS-k. De sebaj, Ők mindig okosabbak. Kár, hogy senki sem látja így rajtuk kívül...

7 komment

Címkék: bkv villamos kiskörút 47 es 49 es

A bejegyzés trackback címe:

https://kozlekedem.blog.hu/api/trackback/id/tr16844340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.01.08. 17:52:58

Örülök annak, h újraindult a 47-49-es villamos.

Már első nap felavattuk, a 47-essel mentünk Budafokra :D

Volt, akinek január 5-én tűnt fel, h újra jár a villamos, és ez TÉNYLEG átmegy a Szabadság hídon. Amúgy az illető örült neki :)


Jó ötlet volt újra megépíteni az összeköttetést a Móriczon, de miért nem használják?
Egyébként ha már van, a csatorna megépítése után érdemes lenne elgondolkodni arról, mire használják majd.

A 28-asról meg 37-esről sajnálom a Tátrákat, mert az utazóközönség finoman szólva nem méltó rá. Összefirkálják-karistolják. (Máshol is, de itt talán jobban merik.)

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.08. 18:59:39

Azóta láttam egy TW6000-et 28-asként.

Továbbra is vallom, hogy a 28-asra és 37-esre (49-esre is) elég az ICS, 47-esre pedig kellenének a Tátrák, Budatétényig pedig ideje lenne visszaépíteni a villamospályát és a buszokat kiváltani (hármas Tátra-csatolásos szerelvényekkel vagy a 61-esek szintén Budatétényig járatásával).

Győrben - ahol 4-en-5-en (a reggeli csúcs és egyes kivételek, pl. tömeges óravégzés az egyetemről) vannak a buszokon - akarnak villamost építeni milliárdokért, holott soha sem volt, ahol forgalmilag kellene évtizedekig váratják. A közlekedési miniszter "monnyon le!"

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.14. 21:53:35

A 47-esen nem érnének össze a Tátrák a Szabadság hídon? Úgy tudom, az átépítés előtt ezért nem mehetett azon a hídon Tátra. Nem tudom, hogy több-e a hely a két sínpár között most. Ha tudsz, segíts.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.15. 14:57:58

@Dió, a kaller: Jó meglátás, valószínű, hogy nem férnének el. Viszont pont ez a problémám. Miért nem építették úgy meg, hogy elférjenek?

A BKV reagálása volt a villamoscsatolások hiányára: "nincs pénz a megállók peronjainak átépítésére, a hosszabb szerelvényekhez igazítására".

Ellenben a csökkentéséhez volt pénz: 50-es és 69-es villamosvonalak.

A 47/49-esre nem használható a Tátra. OK, de miért nem úgy építették meg legalább a megállókat, hogy csatolva járhassanak az ICS-k?

Mitől jobb sűrűbben, egymás seggében szólóban üzemeltetni, több járművezetővel, hosszabb menetidővel (pont az egymás mögötti közlekedés miatt) és nagyobb energiafelhasználással ugyanarra a kapacitásra?

8 percenként csatolt ICS = 4 percenként ICS. (járatonként)

Az 1-3 perces sűrűség meg forgalomfeltartó főként a Bartók Béla úton.

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.15. 15:02:34

Az autóknak elég lenne a Petőfi és az Erzsébet híd. Nem vagyok autóellenes, de a villamospálya mellett kerékpársáv lehetne és csak azok mehetnének át kocsival a hídon, akik megkülönböztető jelzésre jogosultak vagy pl. a taxik és turistabuszok (dugók elkerülésének kedvéért a másik két hídon).

Közlekedésguru · http://kozlekedem.blog.hu 2009.01.15. 15:09:56

A Szent Gellért térnél a hídról le-, illetve a hídra felkanyarodás nem történhet egyszerre, mert összeakadnának.

Nem lehetett volna egy nagyobb ívet alkotni, hogy ezt a régi problémát elkerüljék?

Dió, a kaller · http://kaller.blog.hu/ 2009.01.15. 16:32:52

@Közlekedésguru: Erre már tényleg nem tudok mit mondani. Budapesten élünk. Mit vársz? Amikor csúcson kívül fellöknek az Örs aluljáróban, mert a következő Gödöllői 12 perc múlva megy (ami bent áll az kettő). Érdekes, nem rohantam és elértem. De ha lekésem, az sem számít. 10 perc nem a világ, hazafelé már nem rohanok. Felszálltam, mögöttem még épphogy be tudott az ajtó csukódni.

Amikor megkértem egy urat, hogy fáradjon beljebb a padsorok közé a kihasználatlan 20 állóhelyre, vagy legalább engedjen engem be, fel volt háborodva. Így bunkó voltam, egyenruhában meg le lettem volna köcsögözve... Mindegy. Bocs az OFF-ért. Dobom is fel a sztorit mindjárt a blogomra.

Tisztelet!