Azt már leírtam alant miért egységesítették a bérletet a többi szolgáltatóra is. Amiről most szeretnék megjegyzést tenni, hogy mitől 3 az 1-ben, ha a Volán sofőrjei nem állnak meg a megállókban, csak ha leszállójuk van?
Több, mint fél éve BEB-bérlettel jártam a városban. Amikor a Kaszásdűlőtől szerettem volna az Árpád hídhoz eljutni, két Volán is megállás nélkül húzott el (megállóhelye volt akkor még a Volánoknak), én meg kénytelen voltam megvárni a 106-ost, mellyel hosszabb menetidővel és a metróállomás másik, nem kívánt oldalára érkezhettem meg. A Megyeri híd átadása óta ilyen probléma már nincs, cserébe csuklós helyett hétvégente szóló buszokkal lehet a 3-as metróhoz eljutni, de legalább a 34-esekkel is.
Újabban Üröm vasúti megállóhely megállóhelynél tapasztalom, hogy nem áll meg Volánbusz, csak ha leszállója van. A megállóban pedig szinte mindenkinek Egyesített bérlete volt, gyorsabb is lenne, át is menne a hídon, de nem szedi fel a várakozó utasokat. Miért fizetnek akkor többet az ott lakók? A 20 helyett 30 percenként járó BKV-buszokra? Ebben mi az "Egyesített" jelleg? Akkor is szeretnek továbbhajtani a megállón a Volánosok, ha épp a BKV-busz áll be a megállóba. És aki nem átszállással és a zsúfolt 1-es villamossal szeretné elérni az Árpád hidat többletidővel?
Olyan járat is lenne innen -igaz ritkán-, amely a Széna térre közlekedik, amely ugye a Moszkva tér mellett van. Legutóbb ez a járat húzott el a BKV-busz mellett. Ha valaki a Moszkva térre szeretne utazni az elhúzó busz helyett, amit a menetrendben kinézett magának: 218-as az óbudai temetőig, onnan 160-as vagy 260-assal a Batthyány térig, majd metró, vagy ugyanezen járatokkal a Margit hídig és villamossal. Magyarul: két átszállás és háromszoros utazási idő. Kérdezem mégegyszer: 2 az 1-ben vagy 3 az 1-ben a Budapest-bérlet? Ugyanis a Volán nem teljesíti kötelezettségét. Mi lesz akkor, ha a BKV-járatot megszüntetik? Egyszer talán lesz leszálló és akkor felszállhatunk?
Utolsó kommentek